Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Vinter igen?

Publicerad 2008-03-17 13:46:08 i Allmänt

Vad är detta?

image97

Jo det är snö, jag vet, men jag trodde att det var slut på den....

Har målat lite igen...

image98

Så nu är rådjuret klart, ska bara lacka det också...
Nu ligger det i vår öppna spis och väntar på att få komma ut i naturen..
jag har också gjort klart det andra marsmönstret i sockklubben..

image99

Tropicana...
roliga att sticka och garnet är helt underbart, tack igen kära te och garnbyteskompis.
Är det någon som vet var man kan få tag i detta garn här i sverige?
Det heter Melody från Yarn Treehouse, 100% ull
Så härliga färgövergångar...

Kul också att det kom lite mer utmaning på sticka mera över påsken...
Jag var ju precis färdig med mina andra projekt på sockar och pulsar...

Behöver nog lite annat att koppla av med nu när jag ska börja på smärthanteringskursen om en vecka.
Var iväg i torsdags och gjorde ett fystest och träffade psykolog, efter den persen var jag liggande i flera dagar.
Psykologen tyckte jag var smart som "bara" gjorde saker jag tyckte om för att hålla mig igång och sjukgymnasten tyckte att jag var sämre och hade mer smärta än jag själv tyckte, vilket jag tyckte kändes lite deprimerande. Jag trodde jag kände mig själv ganska bra...Undrar vad hon sagt om jag vart där igen dan efter när jag knappt kunde göra något...??
På onsdag ska jag iväg och få individuella träningsprogram till träningshallen och simbassängen.
Jag tror det kommer att bli tuffa veckor men förhoppningsvis får jag ut något av det, t ex att sätta gränser för mig själv att inte göra för mycket dom dagar jag mår någotsånär och också kanske få någon slags bekräftelse på hur man egentligen mår, vissa dagar tycker jag ju att det är helt onödigt att vara hemma och andra är det absolut nödvändigt, eftersom jag knappt kan klä mig själv... låter kanske konstigt men det är så det är.
Jag vet inte om bekräftelse är rätt ord egentligen men jag kommer inte på något annat.
Det jag menar är ju att få svart på vitt att jag mår som jag mår och kunna visa det för andra, tror jag...
Det syns ju inte utanpå hur ont jag har eller hur psykiskt dåligt man mår utav det...
Det andra ser är ju den "bra" sidan eftersom dom dagar man mår som sämst stannar man hemma och visar sig inte ute bland folk, kanske inte ens svarar i telefon...

Men nu suddar vi bort dom tankarna och tänker på nåt positivt istället...
Hundarna är positiva så dom kommer här...

image100

Mina sötnosar...

puss och hej//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-03-17 23:23:16

Jag skänker dig en värmande tanke inför kommande utmaningar på smärtkliniken, kämpa på, jag kommer kanske in och tittar till dig när jag har vägarna förbi...

Postat av: Bente

Publicerad 2008-03-18 06:07:28

Hej
Oj vad du var snabb med stickningen ,fina sockor blev det. Har kollat lite på nätet efter garnet men inte hittat något
i Sverige tyvärr ,men det finns kanske någonstans. De har jättefina garner på sin hemsida.
Tom här längst ner i söder har vil räligt vinterväder ,glashalt nu när snömodden frusit på.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela