Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Tvål, mjölkgarn och lite rött...

Publicerad 2008-10-22 08:30:06 i Allmänt

Det blåser idag och hela kroppen knakar...
Ingen höjdare tycker jag...
Men lite uppdatering ska det bli...

Har decoupagat lite till...



denna gång tvålpumpar...
Jag har också stickat färdigt ett par vantar i mjölkgarnet.
Kan rapportera att det är som att sticka i ett väldigt mjukt bomullsgarn...
Motivet är Närkes landskapsvapen men det synns ganska dåligt på bilden. Bättre i verkligheten men kunde ändå ha varit mer kontrast mellan färgerna tycker jag. Nu var det ju inte jag som valde färg utan Mia och hon bara älskar dessa färger.



Lite ser ni iallafall tror jag...:o)

Och nu Ullebulle....

Det du missade igår...



Blev det någe rödare?

För alla er andra...
Jag har färgat om håret som numera är ganska knalligt rött...
tycker iallafalla jag...:o)
Jag vänjer mig väl såsmåningom...

Nu ska jag sätta mig i soffan och rugga i blåsten...
Under några filtar...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-10-22 09:55:19

Hallo mitt i blåsten!

Är det därför jag är alldeles som ett kassavalv i kroppen idag??? Börjar nog bli lite förkyld oxå , sambon började snora i förrgår...

Skönt att få en förklaring ;)

Och , jooo, du är nog liiite rödare än du var förut i håret ;) , men det är bara snyggt!!!

Och tvålpumparna, de är ju bara för snygga ;) Nu blev jag inspirerad, ska sätta fart på en gång, bara gosa med kissarna en liten stund först ;)

Kram på Dig

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-22 23:36:25

Snygga tvålpumpar.

Vantarna ser helläckra ut snygga färger.

Håret kan jag ju inte uttala mej om men det ser ut att vara bra det med ler

Hälsningar från ett vackert o höstigt Jämtland !

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-23 09:48:19

Morning !

Blomman är en Streptukarpus (stavningen kan vara fel) ler

det ska vara långa blad längst ner och sen ska det växa upp blommstjälkar....men min är ju som du såg lite "missbildad"

Ha det gott !

Postat av: Catarina

Publicerad 2008-10-26 14:18:15

Vantarna blev jättefina! Mjölkiga och goa ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela