Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Snö och nya garner...

Publicerad 2008-10-31 10:18:10 i Allmänt

Det snöar och blåser och jag vägrar gå ut...



Tyvärr så måste jag ju det eftersom jag ska på mammografi om en stund...
Får väl ta på mig 17 lager kläder...:o)

Men jag var på garnvisning igår, de var kul och det följde med en massa garner hem...
Tänka sig som det kan gå...



Det gråsvarta ska bli till muddsjal...
Det lilarandade ska bli månadens sockor i sockklubben...
Indecitagarnet blir nog pulsvärmare i pulsklubben...
Det luddiga ska jag ha till mina tomtar...
och det vinröda är ett förgarn som jag tänkte prova att tova med, har ju aldrig testat det så nu är det dags...
Ett mönsterhäfte slank ner också, tröjan på utsidan är bara så fin och lång...
Det var en trevlig kväll så tack Louise för inbjudan...

Jag håller på och tittar på ny "bil" också.
Just nu är det en sån här som gäller...



Fast jag skulle vilja ha den i rödmetallic...
I sverige just nu finns det bara blåmetallic...

Nu ska jag sätta mig under min fleecefilt och sticka en stund...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-10-31 11:36:42

Halloj på Dig i snöyran ;)

Jag fick minsann pallra mig ut i morse för att ta mig till bassängen, så då tycker jag att du gott kan komma iväg till mammografin, det är ju ändå för en god sak ;) skratt

Åhhh, vilka härliga garner du fick med dig hem, Jag är avis... Svärföräldrarna sparang på mig när jag satt o väntade på att min buss skulle gå hem, och då stickade jag naturligtvis, så snart har jag nog inga sockor kvar ;) svärmor blev väldigt begeistrad i spetsbården på sockorna ;) Och då talade jag om att det var min vän Birgitta som lärt mig, och t.o.m svärmor blev imponerad, och det är inte ofta jag lyckas med det konststycket ska du veta. Nu ska jag prova på att göra visitkort, tror jag ;)

Ha en bra helg, ses på tisdag ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela