Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Gosiga djur...

Publicerad 2008-09-23 19:03:12 i Allmänt

Nu har det blivit några nya djur i djurparken...



först en ko som Emelie fick idag...



sen en nalle som lille Filip ska få när jag nu får träffa honom och nyblivna mamman...:o)



å så en liten rosa elefant som inte har nåt annat hem än vårt än så länge...

I lördags var det dags för släkt kalas igen och denna gånge samlades vi hos min mamma och körde 4-kamp och grillade hamburgare. Det vart bra väder så vi kunde vara ute hela tiden...
I söndags tog vi det bara lugnt, Lisbeth var här med lite Oriflame och tog en fika annars hände nog ingenting...
Igår (måndag) tog jag mig en tur till Marieberg och strosade runt lite, sen var det hem och garnera smörgåstårta som var på beställning och så iväg till målarkursen. Första jag är med på för den här terminen eftersom jag hoppade sist.
Började måla en snögubbe...



jättehäftig tycker jag...

Jag var inne på stickameras sida på morgonen också och såg att nya mönstren kommit för oktober, både puls och sockklubbens...
Det var ocks lite nya saker på gång...



Det var roligt och spännande sist att vänta på paket och få se vad för tesort som är med och vilket garn dom valt åt en...
Såklart jag ska vara med igen...

Nåt annat som lät kul var 1/2 par sockbytet...



Visserligen brukar jag sticka färdigt båda men det kan ju vara kul att vara två som stickar på samma sockpar...
Anmäl er ni med jag tror det blir kul...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-09-24 09:34:24

gud så sööööööta djur !

Rosa elefanter en lördag......hm ? ler

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela