Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Idag ska jag på...

Publicerad 2008-09-19 08:50:34 i Allmänt

öppningen av Panduro i Marieberg...
Dom sa i stan att det skulle bli många fina öppningserbjudanden så det lockar ju...
Eller om det var för att man ska åka dit kanske...:o)
Vi ska iallafall ha en trevlig stund och sedan gå till Cafe´Garden och äta räkmacka...Mums!

Igår hade jag ju kurs, tyvärr missade jag kameran hemma, vilket mina elever kanske tyckte bara var bra. Jag tror inte domhade märkt om jag hade fotat ändå så koncentrerade som dom var...:o)
Dom fick göra figurer av kartong endast genom att använda ett antal former, svårt att beskriva men man anväder runda, avlånga och rosettliknande former som sedan monteras ihop till figurer.
Det blev änglar, barnvagnar och fjärilar.
Nästa gång ska vi göra spinnerkort...

Däremot tog jag kort i tisdags på decoupagen...



Här är det massproduktion av ljusstakar



Här försöker vi få fram lite chabby chic-finish på en bricka



Här provas det med motiv och det blev jättesnygga krukor



Här är det ett försök att blanda färg...
den ska bli som den som är på brickan men jag tycker mest det liknar....skit....
Såsmåningom blev det så pass nära i färg så den gick att använda...

Nu ska jag snart bege mig....räkmackan väntar...

Ha´de´/Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-09-19 11:47:41

Låter gott med räkmacka...

Vad kul att panduro öppnar i Marieberg, nu blir min dotter glad. Det är ju enklare att åka ut dit än upp på stan.

Ha en trevlig dag!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-09-19 22:03:37

Vilken tur att Du glömde kameran hemma när vi scrappade i torsdags ;)Annars hade jag nog fått gömma mig i nån garderog eller så, som jag var tvungen att koncentrera mig för att få till det med alla rundlar och former till mallarna ;) Men fler änglar lär det bli av dessa mallar kan jag lova ;)

Tack för en trevlig stund (!)hmmm, tre timmar försvann från dagen idag, räkmackan är bara att rekommendera, supergod ;), och inte ens dyr ;)

Ha en trevlig helg, vi hörs ang. önskemål från vissa gula sidor.... ;)

// Kram Ulrica

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela