Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Verdigris...

Publicerad 2009-08-28 07:52:12 i pulsklubben

Augustis mönster i pulsklubben fastnade jag direkt för...
Här är resultatet...



Gjorda i samma garn som sockarna jag visade förra veckan...
Nu blir jag matchad i höst...:o)



Passar väl bra ihop eller vad säger ni?

Jag har funderat lite över mina 6500 besökare, vissa vet jag ju men det finns säkert fler därute för den handfull jag vet läser min blogg kan omöjligt ha fixat alla dom besöken...
Kan ni inte tala om vilka ni är?
Man behöver ju inte skriva en meter långt inlägg för det (om man inte vill förstås) utan bara skriva typ; hej jag heter Birgitta och kommer från Örebro! Eller nåt...
Det vore kul att få veta lite vilka ni är...
Och du som gillade orange garn, du kan väl skriva ett inlägg till på tävlingen så jag vet vem du är om du vinner...
Lite svårt att vara anonym när man tävlar om nåt...

Tänkte också visa lite av min utsikt när jag är ute med hundarna...



Lite härligt är det så länge det inte blåser kan jag meddela...:o)
Tar man bilden lite mer åt höger så ser man "De blå bergen" långt där borta...



Jag har också sett att dt är väldigt mycket rönnbär iår...
Det brukar tyda på att det ska bli en kall vinter...brrrr....



Annars händer det faktiskt inte så mycket här hemma...
Jag har fått dt lite lugnar som  jag efterlyste, det är skönt...
Våra små extrahundar har kommit igen och den här gången blir dom kvar ett tag eftersom matte ska operera in en ny höft. Det kan vara lite svårt att gå ut och gå med två hundar då på ett tag...
Men dom trivs ju här medvåra två så det är inga problem...

Vi spelade månadstävling i onsdags (minigolf)...
Tim håller på att bli den ständiga tvåan...
Men det skiljde bara ett slag mellan honom och ettan...
Själv kom jag 5:a av 7, det duger åt mig...
Tydligen ska vi vara med och spela mix om 2 vckor har dom bestämt...
När dom förklarade hur det gick till så verkar det ganska kul faktiskt...
En tjej och en kille i varje lag...
Man börjar på varannan bana och, lyssna nu, sen ska man slå vartannat slag också...
Så om Tim börjar på bana 1 och inte slår en spik så ska jag slå nästa slag för att bollen ska gå i hål, förhoppningsvis...
Förstog ni?
Jag tror det kan bli kul faktiskt...

Jaha, nu har jag bladdrat bort en stund igen...

Ska ta mig lite frukost, läsa tidningen och sen gå ut med hundarna...
FÖrresten Tim tog sin första körlektion igår och tyckte dt var skitkul så nu kanske han kan komma igång med körkortet ordentligt...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-31 17:53:23

Så snygga de blev, både pulsisarna o sockarna !

Tycker som du att det bara är kul om de som är ine o läser lämnar ett avtryck.

Ha det gott !

Postat av: Sommarfröken

Publicerad 2009-09-01 14:14:33

Hej!

Jag heter Sommarfröken! Jag har också väldigt många besökare, de ramlar in hundratals vissa dagar!! Men de vill inte avslöja sig...

Du har väldigt fin utsikt på promenaden! Njut! Kram från Sommarfröken

P.s Välkommen till min sida!

Postat av: funderationer

Publicerad 2009-09-29 14:27:55

Hej hej, jag hittade hit från Pulsklubben, jag ville se om nån fler än jag fastnat för augustimönstret. Vad väldigt fina dina rosa blev! Mina blir i grå alpacka. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela