Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemma igen...

Publicerad 2009-01-27 09:58:52 i Allmänt

Till den gråslaskiga vardagen...:o)
Nej, så negativ är jag inte, för även om det har varit skönt och man inte ville åka hem så var det himla gött att komma hem och få sova i sin egen säng och vara i sin invanda miljö. Och inte minst träffa hundarna igen...
Tack Anncie och Emelie för att ni tog hand om dom så bra...

Om ni vill veta lite vad vi gjort så kommer nu en del bilder...

Vi var på ubåtssafari...



Denna gula sak fick vi kliva ner i...



Och såna här fick vi se och mycket annat, det var väl värt pengarna...

Så var vi i Europas enda djungel, som fanns i Jungle park...
Dom hade enormt mycket djur och den vita tigern har jag ju visat i tidigare inlägg så här kommer vita lejon istället, det finns bara 27 stycken kvar i världen...



Dom hade papegojshow och Mia vart upptagen på scenen för att pussa papegojor...



Dom hade också en örnshow som var jättehäftig, på båda showerna så flög fåglarna helt fritt, skötarna bara visslade och gjorde handrörelser så dök det helt plötsligt upp fåglar lite varstans....
Det var så himla läckert att gå i parken för man var hela tiden jättenära djuren...



Ungarna var också i Siam park, ett stort vattenland men då hade jag vilodag på hotellet i vår jättehärliga lägenhet...
Gissa vad jag gjorde då?



jo jag satt i solen och stickade....
Annars har vi gått runt och utforskat städerna runt oss, Los Americanos där vi bodde och Los Christianos som låg bredvid, men dom låg så nära varandra så dom var ihopbyggda...
Nu ska jag inte tjata mer om Teneriffa...tror jag...:o)

Jag har fått utmärkelser också men dom tar jag imorrn eller så för nu ska jag till stan och fika...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-27 14:25:12

Det verkar härligt att komma till solen ett tag. Håll utkik i brevlådan. Din mössa är på väg.

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-01-28 13:17:40

Va härligt ni verkar ha haft det. Roligt att vara ute på lite upplevelser också.. inte bara pressa i solen he he. Klart att man måste hinna sticka lite också.. ;))

Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-01-31 09:41:54

Ni verkar ha haft en underbar semester. Förstår att det var skönt med värme. Dröjer ju ett tag till innan vi får värme här hemma ;-).

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela