Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Länge sen...

Publicerad 2009-06-30 10:12:41 i Allmänt

Det är ett tag sen jag bloggade sist...
Men nu är jag här igen...:o)
Man kan ju int sitta inne framför datorn i detta vädret och inte ser man mycket på skärmen om man har den med ut...
Men sen sist har det hänt lite...

Teo har flyttat ut men kommer gärna och vill ha mat som vi villigt ger honom...
Han är gärna med när vi ska äta och om det ser ut att hända nåt spännande på altanen, som t ex spaparty med mycket folk eller att försöka snatta knappnålar för mig...

Midsommar var det lugnt trots att vi hade 20-talet ungdomar här hemma...



Dom uppför sig jättebra hos oss, hoppas dom är lika ute bland annat folk...

Puttes syster Carola kom hit med familjen i förra veckan och stannade till i söndags, vilket gjorde att vi utökad familjen med dubbelt. Sen hade Tim n kompis från Luleå (eller möjligen Umeå) här också så vi var 11 till maten...pust...

Igår hade jag spaparty på altanen, det är produkter från partylite...



Vi fick bada fötterna i plastpåsar och sedan skrubba dom med nåt som luktade pepparmynta, väldigt fräscht...
Visst ser det lite tokigt ut med plastpåsarna men det var ju en enkel ide och inget kånkande på tunga baljor behövdes...
Efter sköljning smörjde vi in fötterna med en kräm, även den doftade av pepparmynta, jag kan lova att vi har dom lenaste fötterna nu i det här området...
MLI som höll i partyt berättade också lite om ljusen under tiden...
Vi hann med att fika lite också...
Annars har jag väl inte så mycket att komma med, stickandet går trögt när det är varmt men...



Det här byltet ska bli en tunn bomullskofta...
Jag har stickat det på maskinen vilket inte tog någon tid alls, trots mönstret...
Det ska bara monteras ihop nu...

Färdigrapporterat för denna gång, hojta till om ni saknar nåt...

Nu ska jag ut till altanen igen....

Ha´de´//Birgitta


Kommentarer

Postat av: Mona Öhlund

Publicerad 2009-07-02 07:24:47

Vilken underbar idé att bada fötterna i plastpåsar. Jag representerar ett helt annat märke men det hindrar ju inte att jag kan sno idén.

Hälsningar / Mona

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-02 22:55:56

Tack! säger Tösen och jag:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela