Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Mixa&matcha, utmaning m.m...

Publicerad 2009-03-02 13:20:42 i Allmänt

Jag har fått mitt Mixa&matcha-paket från Mia...



En bok  med mönster på stickade och virkade djur, två nystan Araucania i lila-rosa färg, ett gott te, ett måttband, Fexistickor, en påse med sega godisar och två ben till hundarna....



Stina var väldigt nyfiken på paketet som ni ser och benen var uppskattade...
Tack så hemskt mycket Mia det var ett paket som var precis ämnat för mig...
Ditt paket är på gång, jag bara försöker komma på den där sista lilla touchen....

Jag har fått en utmaning också från två håll...
Både Knyppeltanten och Lissan...

Reglerna som gäller för utmaningen är att:

* Länka till den som utmanat dig
 * Berätta 8 sanningar/vanor/ovanor om dig själv
 * Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg
* Skriv ett meddelande i deras bloggar så att de vet...

OK då sätter vi igång !
1. Jag är pysseltokig, provar på allt och fastnar för en del.
2. Jag bara älskar Bodaborg, fast kroppen blir kass efter.
 3. Jag hatar att ha Fibromyalgi, denna konstiga sjukdom.
4. Jag bor på landet och har väldigt svårt just nu att se mig själv i en lägenhet
5. Min familj är det viktigaste jag har
6. Jag är djurälskare ( utom ormar)
7. Utmanar gärna alla på tetris som är ett favoritspel
8. Jag bara älskar min nya lilla bil...:o)

Och så skulle jag utmana 8 personer.
Karin
Lisbeth
Ulrica
Marianne
Britt-Marie
Musselblomman

 Det fick bli 6 stycken...:o)



Detta härliga garn kom från galen i garn häromdagen och ska bli en virkad basker som var mars månads mönster. Jag stickar istället eftersom jag har lite svårt att hålla i en virknål...
Men ni skulle bara känna vilket garn det är jag bara gosra med det hela tiden så fort jag går förbi...



Så här såg det ut hemma hos oss i fredags...
Förutom dom vanliga tonåringarna som brukar vara hemma så kom alla 5 utbytesstudenterna från Ungern ut till oss med sina värdar, så det var fullt hus kan man säga...

Igår tog vi med oss våra två till Bodaborg i Karlskoga för en heldag med klurigheter, gåtor och en massa krypande...
Ja, jag vet att jag inte borde åka dit med min kropp men det är så förbaskat roligt.
Jag tar den smällen som det blir efter bara för att det är så kul...
Sådetså..:o)
Ungrarna gillade det kan jag säga, dom skrattade hela tiden och när vi kom hem igår kväll så sa dom att dit kan dom åka igen...

Men idag ska jag göra som hundarna och bara vila...



Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-03-03 09:27:13

Hej!

Nu kan jag avslöja mig! Det är jag som är din kaffe & garn-bytis. Paketet har jag skickat idag, tisdag. Post-damen lovade att det skulle dyka upp hos dig imorgon, onsdag!

Hoppas du blir nöjd med paketet! =)



Ha det så bra!

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-03 19:27:03

Vilken skön bild på hundarna !

Paketet var inte dumt varken för dej el vovvarnaler

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela