Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Går i väntans tider...

Publicerad 2009-10-14 11:57:56 i So you think you can knit

Jag beställde garn igår till tröjan jag har tänkt göra i keltisk stil...
Så nu går jag och tränar danssteg i väntan på att det ska komma...
Under tiden stickar jag på andra projekt...
T ex ett par prinsesstrumpor och en fair isle-basker...
Har inte fotat dom men jag har nu tagit mig ut i kylan och fotat min sjal...



Icelandic lace shawl...
Jag har använt nästan två nystan zauberball och randningen gjorde sig verkligen tycker jag...
Egentligen ska man byta färger för att få fram randningen i mönstret men det här blev kanon om jag får säga det själv...:o)

Annars har det väl inte hänt så mycket sen sist...
Jag var på stickcafe´i måndags och Karin hade fått hem nya garner från marks&kattens varav ett tvunget måste följa med hem...
Igår bakade jag lite matbröd och idag ska jag och Tim spela minigolf igen...
Förhoppningsvis gör jag lite bättre ifrån mig en förra veckan...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: The Willow Fairy

Publicerad 2009-10-14 14:18:57

Vad snygg den blev. När man har så snygg randning gratis så är det ju överflödigt att byta färg.

Postat av: ylva

Publicerad 2009-10-14 20:01:22

Hej!Ramlade in här bara av en slump men det var trevligt! Blev så glad över att det fanns en bok om Märta-Stina! Hennes liv och öde har jag alltid funderat på när man stött på hennes namn i andra böcker.Har nu beställt bok från länsmuseet i västernorrland och har redan börjat att vänta .....

Superfin sjal by the way :)

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2009-10-15 13:08:05

Vilken fin sjal! Även om lila är den värsta färg jag vet så tycker jag sjalen är ursnygg :) Vad är det för garn du har använt? nyfiken

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela