Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hollywoodweek del 1...

Publicerad 2009-10-05 20:05:04 i So you think you can knit

Ja nu är det igång...
Jag söker och letar och söker igen och så läser jag lite och så lite mera letande...
Jag har varit ner till Marieberg för att kolla in bokhandeln och jag har varit in till Örebro och letat på biblioteket...
Det är Bohus-, hallands-, tvåänds-, Gotländsk-, öländsk-och gudvet allt-stickning bakåt i historien...
Så jag fortsätter att söka, leta och läsa...
Finns det nån speciell stickhistoria för Närke?
Å så har vi ju Märta-Stina som jag tycker verkar intressant också....
Undrar om jag har fastnat på ett ställe i slutet av veckan eller om jag fortfarande hittar nya intressanta saker då?


Jag har stickat en fladdermus efter Alan Darts mönster som fanns med i senaste Simply Knitting...



Å så kom Månadens mönster från Galen i garn...



Det var två mönster denna månad...
Det ena var en halsduk och det andra var ett stickfodral...
Är inte säker på att jag gör dom just nu eftersom jag känner att jag har fullt upp med Hollywoodweek, men vi får väl se, man måste ju ha nåt annat att koppla av med också...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-10-05 21:00:07

Ska bli spännande att följa din dans under hösten!

Ha det gott och lycka till!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela