Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Min utmaning har kommit...

Publicerad 2009-10-04 12:01:33 i So you think you can knit



Din utmaning blir att dansa VALS/ FOXTROT!
Det här var en knivig utmaning att lista ut. Sockklubb och pulsklubb,
tatuering, husägare, hundägare… Du har många järn i elden! De projekt
jag hunnit se i din blog var mest just sockor, men du väljer
avancerade varianter! Så din utmaning är att dyka ner i stickningens
historia och läsa in dig på en (för dig) ny teknik som sedan kan
inspirera dig till nya stordåd! Stort eller litet projekt är förstås
helt upp till dig. Det ska bli spännande att se var i vår rika
stickhistoria du hittar din nya inspiration!

Så här skrev Lisa i mitt mail...
Tack för alla fina orden Lisa...
Det blir en utmaning att bita i tror jag...
Jag är ju en person som provar på det mesta men kanske inte fortsätter att göra just den tekniken eller gör om den lite på mitt vis...:o)
Jag började att titta runt lite på en gång igår när mailet kommit och har väl fastnat lite för Bohusstickning...
men det finns ju mycket mer att titta på...
Har ni förslag så kom gärna med dom...

Jag älskar ju utmaningar ochkommer att ta tag i detta med liv och lust...
Garnlangare (som nån sa) har jag ju runt hörnet eftersom jag bor bara en liten bit från Atelje Norrgården...

Var förresten där igår och fixade lite med nya prismärkningen till Karin, skrev upp garn och priser och så där...
Nu på morgonen har jag skrvit ut dom på datorn och plastat in dom så i eftermiddag ska jag försöka ha tid att åka dit för att sätta upp dom om också Karin kan ta sig tid en stund...

Fixade också ett nystan till av det vinröda Zauberballgarnet...
Bild kommer, även på projektet med detta garn...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela