Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Nu kan det vara på gång...

Publicerad 2009-10-21 08:53:42 i Allmänt

garnet alltså...
Fick mail igår att det var på väg...äntligen säger jag då...
Har ju sysselsatt mig med annat under tiden men ändå...
Min mormor hade nog sagt åt mig att den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...
Men jag vet inte jag...tycker att jag väntat en jäkla tid nu...:o)

Nåja, jag har tyvärr inte tagit bilder så det färdiga tar vi en anna gång...
Men igår var jag med på stickcafé på Brogrens veranda...
Många kända ansikten, trevlig lokal, gott fika men jag undrar om alla småbarnsföräldrar i området hade stämt träff där samtidigt som vi för det var barnvagnar både högt och lågt mellan alla garnkorgar och stickande tanter...
Det är tur att man är bra på att samsas...
personalen såg lite lätt svettiga ut ett tag men klarade jobbet galant med ett leende till alla...

På eftermiddagen skulle jag ha en liten stickträff med några i fibroföreningen. Eftersom det var stickutställning på biblioteket så tog vi det där istället för i lokalen och fick då med oss några till...
Så det blev en liten workshop i biblioteket istället...
Jag lärde ut hur man gör en rund resåruppläggning, s k Japansk stickning, vi hann med både i 1x1 resår och 2x2 resår och jag tror mina elever var ganska nöjda när dom gick därifrån.
Sen vet man ju inte om dom kommer ihåg det när dom kommer hem...(dom fick med sig fusklappar)
Kameran var tvärr inte med, jag hade nog att släpa på ändå med stickkorg och utställningsalster + Vincent...



som var med på stickcafét men var hos Mia när jag var på biblioteket...

I måndags ringde jag förresten vårdcentralen för mitt lillfinger som vart lite missfärgat och ömt nu i ett antal veckor. Tänkte att jag kunde få en tid hos en läkare nån dag för att kolla upp det...
Nähädå...-åk in på vår akutmottagning som vi har mellan 8 och 11 så får dom titta på det eftersom du säger att det är missfärgat...
Okdå. sitter alltså där i 2 timmar för att få höra av sköterskan att -det är nog bäst att en läkare tittar på det men det är ju inte så akut så du får en tid på torsdag...
Hallå...det var ju det jag ville från början när jag ringde...
Nu har jag suttit och åkt 4 mil ( t o r), väntat 2 timmar och sen blir det så här...
Nu ska jag alltså sitta och åka en gång till...
Stackars läkare om han säger att det hör till min fibro...
För det gör det inte, det känner jag för det är inte samma värk alls...
Sådetså...piluttadig...:o)
Färdigklagat för idag...
Nu ska jag åka på styrelsemöte...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-10-21 12:00:48

Synd att jag inte åket i väg till caffét igår, jag var ledig men kom aldrig i väg. Typiskt vården att strula så där....

Vad köpte du för garn till tröjan?

Postat av: Ann-Christin Moberg, Kumla

Publicerad 2009-10-27 11:46:40

Tack för ett par lärorika och roliga timmar på bibblan. Härligt med en så kunnig lärare som du.Jag har redan haft nytta av det för mej nya sättet att lägga upp på. Mjukt & skönt blir det.Vill gärna lära mej mera om det finns möjlighet nån gång.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela