Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Tjoho, skorna är fixade...:o)

Publicerad 2009-10-22 12:16:34 i So you think you can knit

Igår kom äntligen mitt garn...



Det är några fler nstan i varje färg, men här är dom 9 jag plockade ut...
Det skulle ju vara 18 men jag har bantat ner det lite. har funderingar på att ta hem nåt nystan  eller två i nån mörkare gul också kanske....
Vi får se när jag börjar att försöka plocka ihop det hela...
Den röda uppe i högra hörnet ska agera kontrast på vissa små ställen bara och den mörkt grå i nedre vänstra hörnet är grundfärgen...
Nu är det bara att sätta igång alltså och försöka få ihop det hela....
Åh, så kul det ska bli att få komma igång med min Stilla Vals...

Som jag sagt tidigare så har jag ju sysselsatt mig med lite annat under tiden...
Här kommer en bild...



En rosa och vit basker i patentstickning och en mössa i ljusgult med Fair Isle mönster på...
Baskern blev jättemjuk och gosig...

Igår var jag iväg och golfade igen och jag är så lcklig för jag gick andra varvet under 50...
Bra gjort av mig som bara är en glad amatör...
Inte kom jag sist heller hade faktiskt 3 stycken efter mig i listan...:o)

Nu ska jag gosa lite med garnet...
Glömde ju att säga att det är Artic, 100 % ull...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-10-22 21:29:25

Skall bli spännande att följa ditt projekt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela