Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Trassel med dansskorna....

Publicerad 2009-10-17 18:13:43 i So you think you can knit

...verkar som om min kavaljer Celtic har lite problem med dansskorna för vi har inte kommit igång och dansa än...
(med andra ord; mitt garn har inte kommit än)


Jag kan ju säga att det är ont om skomakare på helgerna...
Under tiden så valsar jag runt med Fair Isle lite till...



Jag har också frågat ut min partner lite om hans historia och han berättar att han blev populär 1921 när Prinsen av Wales (senare edward den VIII) bar en Fair Isle-tröja offentligt, och att tekniken kommer från Shetlands öarna. Vill ni se nåt otroligt så titta här



Om ni tittar lite ovanför Fair Isle och väldigt noga så kan ni se att jag övar lite speciella danssteg med celtics dotter också...
Celtic knots som ska bli ett par prinsesstrumpor såsmåningom...
Bara så där lite lätt i väntan på att Celtic själv ska komma igång...

Jag hoppas ni andra har kommit igång ordentligt och att det går bra för er...
Och tack Vis-Lisa för ditt engagemang...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela