Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

jahaja, nu ska jag försöka hinna ifatt mig själv igen...

Publicerad 2009-09-29 09:05:17 i Allmänt

Det blev inget stickcafé på tisdagen eftersom jag blev sittande på vårdcentralen med Elin i nästan 3 timmar...
Bara för att få veta att hon behövde använda avsvällande tabletter...
Ok, det var väl bra att det inte var nåt värre med hennes öra men ändå...nästan 3 timmar...
jag vet inte om jag tycker att deras försök med öppen akutmottagning fungerar...
Resten av dan tog jag det lugnt...
För på onsdagen skulle jag på utbildning...

Utbildning i FN´s konvention om mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning
Väldigt intressant men det är synd att det måste finnas en speciell konvention bara för att allamänniskor ska ha lika värde...eller?
Jag tänker inte gå in på utbildningen mera här...
Det var en intressant dag, många nya ansikten att lära känna och väldigt tröttande...



Jag har ju under veckan också stickat lite...
Dom här sockorna är ett av paren i sockamanias septembermönster...
Efter akut garninköp hos Karin (garnet jag hade tog slut) så blev dom klara och Elin kidnappade dom direkt...



Jag har också gjort klart tvillingarnas mössor och provat att göra ett par Tuula-sockor...
Dom sitter som ett smäck och glider inte ner...Lukas har kollat detta...(en av tvillingarna)



Andra delen av mysteriestickningen har också hunnits med...
På torsdagen satt jag bara i mitt soffhörn och då blev det en hel del stickning gjord som ni ser...

På fredagen blev jag  hämtad av MLI för att komma till Kumla (jag orkade inte köra själv) Jag och Ulrica skulle till Kilsmo för att hämta upp traderaköp och passa på att titta på vad som fanns i den garnboden...
Det här kom med mig hem...



Dom var bara för gosiga...
Vet inte vad det ska bli av dom än men dom kan ju finnas till hands att gosa med...:o)

Lördagen ägnades åt handling, städning, undanplockning, garnering av smörgåstårta m.m.
Det var inte jag som gjorde allt det där...
Det var tonåringarna...
Jag stog för organiseringen av det hela och jag var med till affären och höll i listan...
Visst var jag väl duktig då som faktiskt tog det lugnt...?
Allt detta gjorde vi för att Tim fyllde 20 och skulle ha fest på kvällen...
Detkom väl ca 35 pers varav ung 15 sov kvar...
Och kväälen gick bra, inga slagsmål, inga gräl, några som mådde lite kass men dom stoppade vi om i garaget...
En trevlig fest och eloge till Tim som visserligen var rätt så dragen men som ändå hade koll på läget...

Även dan efter var han super, allt jag sa åt honom att ordna efter festen gjorde han utan diskussion trots bakfylla...
Tack Tim du har visat att du tar ansvar och har blivit vuxen...



Söndagen var slöardag för övrigt...

På måndagen gick jag upp för att Bauhaus skulle komma och göra slutbesiktning...
8.30 hade vi bestämt...
Jag kan ju säga att dom har inte kommit än...
Lite sne blir jag faktiskt...
Annars så var jag och Tim i skogen en stund med hundarna igår så dom fick komma ut och röra på sig lite...
Det var ju så blåsigt så jag tänkte att om jag tar skogen så blåser det inte lika mycket, jag tycker ju inte om när det blåser...
Mamma mötte upp och Tim tog hem hundarna...
Jag och mamma tog en sväng till och hittade lite höstkantareller...

Idag tänkte jag ta det ganska lugnt..
Tim ska till stan i em och jag ska till Kumla i kväll på ljusparty...



Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-29 14:29:04

Låter som om du haft det riktigt hektiskt! Ljusparty är mysigt att gå på så här års. Det är lite för dyrt bara...

Hade du någon skriftlig beskrivning på hur man gjorde de där istickade hälarna som vi pratade om hos Karin?? Skulle vara kul att lära sig.

Ha det bra!

Kram Pärlmudden

Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-09-29 22:41:30

Va fasen! Har du en unge som är 20 bast!!! Vart har tiden tagit vägen... det var ju igår vi var 20 ;-)



Hälsa och gratta "mannen" :-)



/Lizzie

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-30 10:12:54

Jag tänkte faktiskt på Tim i lördags! :) Sin allra första klass, den glömmer man inte i första taget, trots att åren uppenbarligen verkar att gå snabbt... Hälsa honom så gott från mig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela