Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Jo, så här var det...

Publicerad 2009-09-11 08:34:40 i hemmavid...

Häromdan då när jag skjutsade hela dan så skjutsade jag ju Elin till Marieberg...
Hoppade då in på Coop för att ta med lite mjölk hem och sprang på en som höll på och packade upp ost...
Det var ingen jag kände men jag tyckte lådorna var användbara...
Så jag frågade och jag fick...



10 st lassade hon i min vagn...
Nu ska här omorganiseras lite bland alla mina prylar...
Jag tror att det komer att bli bra, annars är det himla bra lådor när jag ska ut på julmarknader snart eftersom det är bra handtag på dom också...

Senare på dan skjutsade jag ju Tim till AF...
Då passade jag på att köpa krokar till mina gästhanduksskyltar och jag var förbi lokalen och lämnade nya CChobby-katalogen...
Näe vi skulle hem igen så kom Elin med också...
Tim hade mött upp henne på stan och tagit med henne för att ge henne födelsedagspresenten han lovat...
Så nu har hon piercat sig...
I tungan...hmmm....
Ja,ja det är hennes val, hon är 18...

Sen blev det bråttom...
Hem och släppa av Tim och Elin och sen vidare till Kumla för att därifrån åka till Åsbro...
Jag hade nämligen blivit inbjuden som MLI´s gäst på ett Partylitemöte...
Det var lite kul att se alla nya saker live men mötet i sig var väl sådär...
Eller...? vad säger du MLI?

Så kommer vi då till igår, torsdag....
Fm gick åt till att plocka fram och prismärka saker eftersom jag senare skulle till....Kumla...igen.... för att lämna av lite prylar till Hyrhyllan...
Det är ju Kumlamarken idag...
Men innan jag åkte till Kumla så var jag in till stan på Fibrocafét som ju var första gången för hösten...
Anncie ville gärna träffa sina hundar så det passade ju bra att jag tog med dom och dom fick vara hos henne medans jag var på café...
Dom fick också följa med till Kumla...

Inte nog med att jag hade mycket själv utan det kom till lite annat också...
Bägge tjejerna hamnade i Lanna för att bussen gick fel väg och jag blev tvungen att fixa skjuts till dom...
kan ju inte låta dom gå en mil hem...
men det löste sig efter lite ringande...
Även ringande till bussbolaget för att fråga vad dom höll på med...

På hemvägen ringde Tim och ville spela minigolf...
Så jag mötte upp honom vid mosås...
kände inte för att åka hem  och tillbaka igen...
Alltså fick hundarna vara med och spela minigolf också...
men det gick bra...
Jag tror att vi kommer att göra ganska bra ifrån oss på mixen på söndag också...
iallafall om vi spelar lika bra som vi gjorde igår...

Efter denna vecka ska jag idag försöka att slappna av lite och fundera på vad jag ska sticka på...



Jag har nämligen lite många saker på gång i stickningen också...
uppe till vänster är det galen i garns månadsmönster...
Uppe till höger ett par fingervantar som jag bara älskar mönstret på ...
nere till vänster ligger Sockamanias andra par för september
och nere till höger sticka meras mönster för ett tag sen som jag inte kommit igång med förrän nu...
Jag kanske ska starta upp ett par vantar också...

ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Bluewhiskey

Publicerad 2009-09-12 10:24:49

Sv:

Hej! Ja häftmassa var ju otroligt smart tänkt, att jag inte kommit på det då, det som ligger kludd lite här och var efter mina söner..

Tack för tipset :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela