Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Oj,oj,oj...

Publicerad 2009-09-20 10:45:39 i Allmänt

Efter en dags pustande så återkommer jag nu med min räkmacka...
Anncie, Maggan och Ulrica mötte upp utanför...



Ja det vill säga Ulrica kom lite efter oss och det blåste så henne väntade vi på inomhus...
Vi köpte våra räkmackor...



Åt, drack kaffe, pratade och hade jättettrevligt...
Sen kom vi in på att det fanns en affär med billigt garn uppe i Linde som vi nog måste kolla in någon dag...
Och varför inte idag...
Sagt och gjort vi åt upp, klämde våra räkmackemagar i Ulricas bil och åkte till Linde...



Hit var det vi skulle...
Och grejer hade dom, mycket garn och tyger billigt...



som ni ser så finns det lite där och det var inte dyrt heller...
Jag handlade dock bara dom här...den här gången...



Har en känsla av att det blir fler utflykter dit...
Dom här sötnosarna fick också följa med hem...



När vi ändå var i Linde så kunde vi ju gå in här också...



Men där hittade inte jag så mycket direkt...
Inte min typ av affär eller jo men dom hade inget som intresserade mig kanske man kan säga...
Iallafall så hittade jag ett kuddhjärta i rosa till bilen...
Symboliserar Elin som är mitt lilla hjärta, jag har ju redan en rosa groda för Tim...



Och en liten nalle till mig...



Han är numera min "co-driver" eller vad det heter...
Visst är han söt...?
Nu hade vi gjort Linde, utan att gå på marken som också var denna dag, men vi orkade inte med det...
Tillbaka till Marieberg och våra bilar...
Jag och Ulrica hade ju bestämt att vi skulle kolla in om det hade kommit några nya servetter så sagt och gjort, vi tog det med...
Nu hade det inte kommit in nåt nytt vad vi såg, så vi tog panduro en sväng också...
Jag började känna mig rejält trött kan jag säga och när jag kollade klockan så var ju inte det så konstigt, den var ju halv sex...
Jag som skulle sitta i mitt soffhörn och ta det lugnt hela eftermiddan...
Men jag offrade gärna den för att tillbringa dagen i ett mycket trevligt sällskap och jag hoppas det blir fler utflykter...
Fredagskvällen blev iallfall lugn i soffhörnet framför teven...

På lördagen tog jag det också lugnt...
Utklassade tre grabbar i tetris...
Vaktade ett par auktioner på tradera och tog en hundpromenad...
Alla sakerna är ganska rofyllda...
På eftermiddagen åkte jag över till Karin för att ge henne presenten som jag glömde i måndags...
Då satt det bloggbekanta där...
Hjälpstickan och pärlmudden + en som inte hade blogg än men skulle skaffa...
Så himla kul att träffa folk live...
Synd att jag inte hade med mig sticket, då hade jag nog stannat en stund men jag var lite på  språng eftersom Putte höll på med maten hemma...
Potatis, stekt fläsk och löksås...mmm
Men nästa gång ni kommer så kommer jag gärna med och stickar en stund...
hör bara av er...

Just nu, idag, söndag, bakar jag lite fikabröd till eftermiddagens släktkalas...
Vi ska spela minigolf och ta en fika ihop hade vi tänkt...
Samtidigt firar vi alla septemberbarn...
SÅ i ugnen står det en äppelkaka och jag ska alldeles straxt gå och slänga ihop en snoddas också...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-09-20 14:36:31

Åhh jag som var på marken i Linde i fredags, tänk om jag hade vetat om den affären med alla billiga garner och tyger....

Var i Linde finns den? (den andra lågprisbutiken har jag varit i, ligger dom i närheten av varandra?)

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-20 19:27:58

Jag blir matt bara att läsa om din dag! :)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-09-21 00:37:06

Jag håller fullständigt med Dig om att dagen var jättetrevlig, det gör vi om snart ;)

Och tack så jättemycket för "vaket" av garnauktioner, måste ju bara skvallra att jag fyndat på loppisen vid jobbet ;) "San Fransisci"-garn för 30:- nystanet, suuuperbilligt, tackar.

Hoppas söndags-släkt-fikat blev trevligt ;)



Kram Ulrica



Kram

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-21 12:10:34

Det var skoj att ses i Lördags. Klart vi hör av oss när vi dyker upp nästa gång.

HA en bra dag!

Pärlmudden

Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-09-21 22:24:15

Låter verkligen som du haft en jättekulig dag! Räkmackorna på Cafe Garden är verkligen hur goda som helst :-).

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela