Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Skor...

Publicerad 2009-09-04 11:32:57 i Allmänt

...är något jag inte är bra på...
Eller, jag menar att jag inte har så många...
Hmmm...
Jag har två par för tillfället...
Ett par "pissetofflor" (ni vet såna där tofflor man bara sticker i fötterna i när man ska ut en snabb sväng)
och ett par allroundskor...
Dom använder jag till allt, året runt...
Nu håller dom på att gå sönder efter 4-5 år...
Alltså måste jag börja titta mig om efter ett par nya...
Och jag är kräsen när det gäller skor. Dom ska vara lätta, sitta rätt på foten, gå upp över fotknölen, inte ha för tunn sula eftersom jag ofta använder dom på vintern med med sockar i osv...
Det brukar liksom ta en stund att hitta rätt skor och till rätt pris också...
Så jag har varit runt i skoaffärer ett par dagar nu...
Kom hem första dagen med strumpor åt min man och son...
kom hem andra dagen med tyg åt min dotter...
Kom hem tredje dagen med ett par liter mjölk, men då hade jag hittat ett par som uppfyllde mina krav ganska bra, då var det bara priset...
750 kronor...
Det tål att funderas på tyckte jag...
Man väger för och nackdelar, t ex så använder jag dom ju ganska länge innan jag köper nya, om dom nu är så hållbara som dom jag haft nu, då blir det ju inte så mycket pengar utslaget per år så att säga...
Hmmm...
Fjärde dagen var sonen med och han ville gå in på en affär bredvid stadium...
Jag går in på stadium medans han är i datavärlden...
Och där var dom ju...
Det stog t o m Birgitta på skylten ovanför, iallafall i mitt huvud...:o)
Dom var bara mina...



Dom har numera ett nytt hem hos mig...
Jag ska bara byta till slösnören också så är det komplett...
Jag trodde nästan att jag skulle få titta på skor i en evighet innan jag hittade nåt men nu har jag dom här...
Lyckliga mig...
Mina gamla då?
Jo dom tog Mia för att ha som slit-o-släng-skor på skolan...


Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-05 08:59:39

Nog är det "Birgittaskor" alltid. Tjusiga! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela