Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Golf och Stinas tröja...

Publicerad 2010-01-15 09:09:10 i hemmavid...

I onsdags var det golf i Karlskoga som vanligt...
Jag kom för en gångs skull inte sist...:o)
Bara näst sist och jag tyckte själv att jag gjorde ganska bra ifrån mig med att gå 51-51...
ganska jämn spelare med andra ord...
Jag hade "god" hjälp runt mig eftersom det var många som engagerade sig i hur jag skulle slå och var jag skulle träffa kanten och hur hårt det skulle slås...
Roligaste kommentaren var nog "-Du ska slå lite hårdare än lagom"...?
Ehhh! Hur slår man då?



Roligt hade jag iallafall och det tycker jag är huvudsaken...
Och sen gjorde jag ju årtiondets slag också...
En bana som kallas Mullbergarn och som är SVÅR, jag lovar...
Backe uppför och längst upp en liten vagga som du ska stanna i, rullar du över får du börja om...
Jag sköt lite för löst första slaget så då skulle ju nästa bli lite, lite hårdare...
Det blev ganska mycket hårdare och Sixten som stog där uppe satte upp handen för att som jag trodde ta den och skicka tillbaka den, enligt honom skyddade han ansiktet...:o)
Jag stog och väntade på att han skulle skicka ner den igen när dom säger att du är klar...
Du fick i den, men ingen fattade riktigt hur, för den hade slagit i bakkant på vaggan, studsat rakt upp i luften en bit och sedan gjort ett platt fall rakt ner i vaggan och stannat där...???
Det var kvällens samtalsämne...:o)

Stinas tröja är klar nu också...



Hon verkar nöjd med den, fast den blev lite stor...
Får slänga den i tvätten och se om den minskar lite då kanske...
Det var mycket flätor men den var kul att göra...
Mönstret kommer från drops...

Idag är det fredag och ganska milt ute, får se vad vi kan hitta på då...
Hundarna ska ut på en ordentlig promenad iallafall...

Ha´de´//Birgitta

P.S. Tack för alla kommentarer om min tröja, knappar är på gång. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela