Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Kommer ni ihåg den här?

Publicerad 2010-01-19 21:23:26 i hemmavid...

Vem har inte suttit med en sån i sin hand och försökt få ihop en sida...:o)


Dom har kommit tillbaka...
Sonen har blivit väldigt begeistrad i att försöka lösa dom och han gör det...
Han har några stycken också som ni kan se...



2x2, 3x3, 4x4, 5x5 + en med oliksidiga rutor i och en med bilder på...
Han löser dom alla på ett litet kick...
Nu har han skaffat sig den senaste i raden...


Den är 12-sidig...
Den löste han på ett par timmar första gången...
Varför kan inte jag ha en sån hjärna?

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2010-01-20 07:07:26

Imponerande! Hälsa sonen det! :-)

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-01-20 09:50:02

Va roligt att se att fler än jag gillar Rubiks-kubar :) Nu är det några år sedan jag höll på, och på den tiden fanns bara den 3x3 och den 12-sidiga vad jag minns. 3x3 gjorde vi på tid o tävlade mot varandra.. Den 12sidiga lyckades jag nog aldrig med dock.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-01-20 13:19:25

Halloj!

Vad festligt, den silvriga med olika stora sidor fick Pappan av Dottern i julklapp, och den använder han för att "koppla av", suck, jag säger som Du, tänk om man hade en sån hjärna...

Hur som, nu är den röda tunikan påbörjad, och jag säger bara det, tack gode Birgitta för att Du fått mig att inse kvalité och skillnaden på stickor ;)

Jag stickar ihop sockorna sen....



Kram // Ulrica

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-01-20 13:33:26

Vad duktig han är. Jag behövde fusklapp för att lösa den då för många, många år sedan.

Tar med vantarna till Karin :)

Postat av: Lizzie

Publicerad 2010-01-21 08:13:47

Himmel! Jag har lyckats få ihop EN sida av kuben - och var himla nöjd med det... men sedan tog mitt tålamod slut ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela