Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Nu är den klar....

Publicerad 2010-01-12 09:29:09 i So you think you can knit

En riktig utmaning har det varit att sticka den...
14 färger att först leta reda på och matcha...
sedan hålla reda på alla trådar som hängde...
Men ärligt talat så har det vait jättekul...
Annars hade jag inte gjort klart den...:o)


Elin modellar och jag kom fram till att det var himla snyggt med den gråa luvtröjan under så den kanske jag ska låna av henne...:o)
Nu fattas bara knapparna...
Ska prata med snickarn idag tänkte jag...

Igår var det stickcafe´i Granhammar...
Vi var några stycken tappra som trotsade kylan och hade trevligt hos Karin en stund...
Vi var dock inte i ladan utan uppe på Ateljén...
Jag stickade vidare på Stinas tröja som det faktiskt inte är så mycket kvar på nu...

Kylan som ställde till en del problem för mig igår när inte min liila bil ville starta har gett med sig litegrann idag...
Det är "bara -9" idag...
Ska skjutsa Elin till tandläkaren i Fjugesta om en stund och hoppas på att bilen startar snällt då...
Även om det är mildare enligt mätaren så känns det kallt, så rått tycker jag, så det får bli fleecekläder idag också...

Ha´de´/Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-01-12 12:56:49

Imponerande, du måste vara super-duper-nöjd.

Postat av: Cecilia

Publicerad 2010-01-12 20:06:24

Den är ett konstverk! Och jag håller med, det funkar jättebra med huvtröja under! :-)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-01-12 22:24:25

Den är kanonfin. Du får ta med den till Karin nästa gång och visa upp.

Postat av: Lizzie

Publicerad 2010-01-13 07:59:10

Hur snyggt som helst! :-)

Postat av: Charlotte

Publicerad 2010-01-13 20:05:18

Vilket jobb du har gjort, vad fint det blev. Nu kan du vara stolt!

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-14 09:14:16

Ljuvlig kofta, och en fin modell! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela