Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Men så det kan gå ibland...

Publicerad 2010-03-06 10:13:18 i Allmänt

Skulle ju ha uppdaterat liiiite tidigare hade jag tänkt...
Men ibland blir det inte som man tänkt sig...
Konstigt...:o)

Den här veckan har varit fylld med möten, fastkörda tankbilar, bakning, öroninflammation, brutna tår m.m.
Med andra ord har den varit ganska hektisk och ganska ond...

Vi hade möte med ungdomsgruppen i minigolfklubben i tisdags, ett möte som jag tyckte var jobbigt men jag mådde ju inte så himla bra heller, började med att slå ut min tekopp över hela bordet...
Onsdag tog jag det lugnt....faktiskt....
Tur var väl det för torsdagen skulle jag baka till vårt fibrofika...
Började bra med att jag vaknade med ett rinnande öra, jaha öroninflammation igen...
Hinner/orkar inte åka in till Vårdcentralen och sitta där på deras jourtid och vänta...
Börjar baket, telefonen ringer ganska ofta, så kommer tankbilen för att fylla på olja...
Och kör fast...på vår uppfart...jaha, och hur ska jag nu ta mig ut?
Går ut och pratar med chauffören och säger att jag kan ringa upp till gårn för att se om dom har nån traktor hemma så dom kanske kan dra loss...
Telefonen ringer igen därinne och jag skyndar in för att svara...
Då har "nån" ställt en stol mitt ivägen...
Pang, AJ, min tå...
svarar iallafall, ringer sen på traktor, vilket tog ett tag eftersom dom var ute och fixade i snösvängen...
Tankbilen försvann, jag bakade färdigt och satte mig ner och tänkte att det var väl sjutton vad jag fick ont i tån...
hmmm, den är liiiiite blå...
Åker till cafét och fixar det, inte riktigt närvarande kanske...
Ringer till sjukvårdsupplysningen och får en tid på kvällsjouren för örat...
Mycket riktigt öroninflammation och det andra såg lite konstigt ut det också...
Jag visar så upp min tå...
Ojdå, säger läkaren och konstaterar att den troligen är bruten...
Det gör man inget åt så du kommer nog att ha lite ont ett par veckor framåt...
Tack för den dan...vem man nu ska tacka...
Det jäkligaste är att jag på söndag (alltså Imorrn) ska till Bodaborg på kusinträff...
Heja...:o(

Nu tar vi nåt roligare...
Jag har stickat och virkat lite småsaker till nyckelringar...


En hel låda full med filuringar och mitt i alltihop ett virkat hjärta och en häst...
Filuringarna är mitt eget hemkomponerade, hjärtat och hästen har jag hittat på nätet...
När jag kom hem från cafét i torsdags hade jag med mig en häst och tre filuringar, resten var sålda...

Ska uppdatera oftare veckan som kommer...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-03-06 14:41:57

Vissa dagar borde man helt enkelt inte ha klivit upp ur sängen. Ta hand om dig, öronen och den onda tån!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-07 13:27:41

AjAjAj stackas dig så mycket på en gång. Krya på dig. Jättesöta smågrejer du stickat vart hittade du mönstret till hästen? en sån vill jag sticka :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela