Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

En vecka i mitt liv...

Publicerad 2011-03-05 08:42:17 i Stickat

Måndag:



Överlämnade ett par vantar till min frusna granne.
Hämtade Åsa och åkte till grossen och fikade sedan hos henne innan jag åkte hem.

Tisdag:


Var jag på Brogrens veranda och fikade gott samtidigt som vi stickade glatt.
Handlade lite på vägen hem.

Onsdag:


Fick åka till veterinären med Ester som inte kunde gå.
Hon började halta lite på tisdagen men idag kunde hon inte stödja alls på ena frambenet.
Hos veterinären fick hon ta blodprov och röntga sig men dom kom fram till att det troligen är ett fästingbett från i somras som blossat upp nu och satt sig i lederna.
Penicillin och smärstillande fick vi med hem.

Torsdag:
Mycket kretsat runt min sjuka Ester men jag åkte in en sväng på cafét.
Jag hoppade över line-dancen men följde med grannen på en föreläsning med djurtolken Christina Jarl.
Mycket spännande!
Hon fick titta på ett kort av Ester och HON BLEV ESTER!
Suckig, kliade i örat, stel i lederna och trött.
Fascinerande!

Fredag:
Efter den här veckan var jag sååå trött så jag gjorde inte ett förbaskat någe.
Förutom att laga lite mat åt oss.

Idag är det lördag och jag ska på årsmöte i fibroföreningen.
Sen ska jag nog hem och sova lite middag tror jag...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2011-03-09 22:02:11

Föreläsning med Christina Jarl!!! Nu blev jag avis! Hon är ju hur bra som helst :-) så det hade varit kul att lyssna på henne.



Skönt att ni kom på vad det var för fel på Ester!



/Lizzie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela