Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

OS-stickningen...

Publicerad 2008-08-12 10:14:28 i Allmänt

Nu äntligen har jag börjat på min OS-stickning...
Jag ändrade mig ju från en halsvärmare där det var alldeles för tjocka stickor för mina händer, iallafall just då, jag kan nog göra en sån en annan gång...:o)
Ändrade mig gjorde jag till en tomte eller två...



och nu är den på gång..



Stina ska som vanligt vara med när kameran tas fram...:o)

Jag har också stickat färdigt lilla Lisa som numera är min OS-maskot. Hon sitter och hejar på mig när jag stickar...



I helgen var vi och tog släktkort, nån räknade till att vi var 47 stycken...
svårt var det iallafall att få alla att stå på samma ställe nån längre stund. Jag får återkomma med det riktiga kortet senare men så länge kan ni få lite vimmel...:o)







som ni ser så är vi några stycken...
Det här är då min mamma och hennes syskon med barn och barnbarn, fler är det på väg också. Jag har en kusin som skulle ha fått i veckan, har inte hört att det kommit än, och en kusin som ska ha tvillingar i november. Hon var ungefär lika stor som den andra som är fullgången så jag undrar om inte dom kommer tidigare...

Vi hade kalas för Elin, Mia, Emma, Anders och Berit också innan vi fotade. Då åt vi grillad korv och nykokta kräftor...

Stina blev getingstucken i munnen och blev alldeles konstig ett tag men jag frågade LInda Veterinär och hon sa att Stina nog blivit chockad och rädd så det var därför hon satt och skakade och verkade alldeles dåsig. Nu är hon iallafall som vanligt igen...

Imorrn fyller Mia 15, hon som är min minsting, hur gammal är då inte jag...?

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-08-13 12:34:58

Gud så söt din manskot blev. Nu blir jag också sugen att sticka något liknande. Man skulle vara bläckfisk så man hinner med allt man vill sticka...



Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-08-13 23:56:08

Halloj på Dig! Och Tack för senast ;) Måste bara få instämma med föregående, guuu´va´söt hon blev, Lisa, din maskot alltså ;)

Nu får vi allt bestämma en dag för Dig att komma hit & hälsa på, så jag oxå kan börja blogga.... ;)

Kram på Dig

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2008-08-14 10:46:20

Tack för mönstertipsen, har handlat ett par saker där nu som ska göras. :) Gillar din blogg så jag sänder vidare en liten utmärkelse till dig!

Kolla in på min blogg så får du se, och skicka vidare till dina egna favoriter sedan.

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-15 10:32:18

Vilken underbar gåva att få ha en så stor släkt, kommer själv från en liten men ganska intensiv sådan.

Efter att ha tittat runt lite här och där, tänkt lite, lurat över en ledtråd osv tror jag faktiskt att du är men alldeles egna hemlis.

Har jag fel? I så fall får jag ta mig en ordentlig funderare för jag kan inte få det till någon annan än du.

Hoppas det går bra med din OS stickning och din maksot blev underbart söt. Kanske skall göra mig något liknande själv, men det får väl bli till nästa OS, projektlistan är full med råge. Har jag tur kanske jag kan klämma in en liten maskot innan jul och ha den redo till nästa stora tävling.

Postat av: emms

Publicerad 2008-08-15 11:09:26

Vad roligt med så stor släkt... verkar som våra midsomrar i farfar och farmors by mitt i skogen... vi är inte så nära släkt alla men alla har iaf nån anknytning till byn som ökar sitt invånarantal med ungefär 1000 % =)

Fick ni nån fin bild på alla?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela