Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Ett par sockar+ett par sockar+ett par vantar...

Publicerad 2008-09-04 08:36:59 i sockklubb

Nu är det ena paret av septembersockarna gjorda...
Det blev Oak Leaf som fick äran att göras först, tyvärr gjorde inte mönstret sin rätt i garnet jag valt eller om det var så att jag valde fel garn för att mönstret skulle synas...hmmm....
Här är dom iallafall...



Jag bara älskar den här hälen...



Garnet är ett Online sockgarn och går iljusa gröna och grå färger.
Mönstret var helt ok

Jag har också gjort ett par sockor med spetskant...
Har gjort dom en gång förut och gett bort men så pratade Ullebulle om dom och jag tyckte det kunde vara kul att göra dom igen...





Mönstret heter Old Shale Two Yarn Sock.
Jag hittade det på stitchesofviolet.blogspot.com men när jag kollade alldeles nyss för att lägga in en länk så fanns den inte kvar...?
Det här är iallafall ett kul mönster och det går att variera hur mycket som helst.
Jag har använt rester av fabel och ett enfärgat vinrött som fungerade bra ihop...

Vantar har det också hunnit att bli ett par.
Mönstret heter rosenkransar och var med bland enmassa mönster jag fick av min hemlis3-vän.



Dom kommer att li varma och sköna till vintern tror jag
Det vinröda garnet är samma som i sockorna ovanför...
Kan ni gissa vad jag har för favoritfärg??

Idag ska jag ha första scrapbookingkursen för hösten så nu ska jag packa...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-09-05 01:13:05

Hallooo!

Gissa om jag slängde mig på datorn när jag kom hemfrån föräldramötet ikväll...Och visst var de där, de underbara sockorna, både de med spetskant och de med den fräna hälen ;)

Jag kommer ut till dig och gosar med sockorna nån dag framöver så jag får tillfälle att lära mig lite snyggare maskuppläggning, heter det så??

Kram på dig, och tack för stunden på scrap-kursen idag som tog slut alldeles för fort ;)

Längtar redan till om 14 dagar ;)

Postat av: Monika

Publicerad 2008-09-05 11:01:11

Vilka fina vantar du gjort, jag blev mycket förtjust i dem.

Jag har beställt mer garn av det garn jag fick av dig från Yarn Treehouse. Mina bägge systrar önskade sig var sitt par av de fingervantar jag gjorde av "ditt" garn, så nu fick jag lite jobb till =)

Postat av: Efwa

Publicerad 2008-09-05 11:17:47

Jag sökte på mönstret till Old Shale two sock och hittade det. <a href="http://stitchesofviolet.blogspot.com/2004/12/old-shale-two-yarn-sock-pattern.html">Länkar här!</a>



De är ju jättefina!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela