Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Nytt år, nya utmaningar, nya stickningar...:o)

Publicerad 2009-01-08 11:05:56 i Allmänt

Jaha så var det nytt år...2009...
Vad kommer att hända under det här året mån tro, det blir något att se fram emot...
Eller...?
Jo, man ska vara positiv så det är klart att 2009 ska bli ett toppenår...
Många nya stickäventyr och utmaningar, många härliga promenader med hundarna, många underbara ögonblick att fånga i kameran, många nya fantastiska människor att möta...
Listan kan göras hur lång som helst, så visst har vi något att se fram emot...?

Sockklubben lever vidare under 2009 vilket jag tycker är jätteroligt...
Ulrika på StickaMera gör ett jättejobb med hemsidan och alla underbara byten m.m.
Jag hoppas hon orkar fortsätta och att hon kommer ihåg att andas emellanåt...

Jag har fått en utmärkelse av Nettan...



Jag bugar och bockar och tackar av hela mitt hjärta...
det är så roligt när man får dom här utmärkelserna...
Jag skickar den vidare till alla som läser här...
Ni är underbara allihop...

Jag har gjort traderafynd också...



Tre koner med 500 g mjukt acrylgarn för 30 kr /st
helt ok pris tycker jag...
Ett annat traderafynd...



Två stycken träbrickor gör 1 krona, kan man inte heller klaga på...
Ska slipa och måla upp dom för decoupage...

Annars håller vi på med lite renoveringar av huset...



Så här ser vårt badrum ut för tillfället...
Vi har varit och ritat upp ett nytt på Bauhaus och när vi kommit hem från Teneriffa så sätter dom igång och fixar till det åt oss...

Jag håller på och målar dom sista luckorna i köket...



Sen ska vi se om jag kam få på några fina lister också...
Ny matta och ny bänkskiva var vi och fixade igår...
Förhoppningsvis kan vi lägga in den till helgen...

Vad beträffar stickning så har jag gjort klart bytesvantarna och bytesmössan men dom kan jag ju inte visa här än...
Håller som bäst på med januarisockarna i Stickamera...
På tisdag är det stickcafe´i Granhammar, hoppas många kommer...

Jag har också ställt upp nya grejor på hyrhyllan och bokat en månad till...
December månad gick ju runt så det hoppas vi att det gör nu med...

Hmmm...mycket jag, jag, jag känns det som...
För att uppväga det kan jag ju tala om att Tim är i Halmstad hos flickvännen och ni ska veta att jag saknar honom...
Han brukar inte vara borta så här länge i sträck annars...
Nu blev jag en sån där mammig hönsamamma istället...
men, men det är så det är...:o)
Nog tjabblat nu, jag ska dricka upp mitt kaffe och fortsätta måla...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela