Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hmmm...

Publicerad 2014-09-25 19:38:46 i hemmavid...

Ska nog inte satsa på trisslotter för tillfället...
Först akutavliva en hund, sen smällde bromsarna på bilen, förra veckan körde Putte omkull med cykeln, i helgen körde han omkull igen, i helgen började även vår panna låta konstigt och i måndags morse vaknade vi av att vi hade takdropp inne....
Jag klarade mig bra trots att bromsen smällde vid ett rödljus så jag åkte rakt ut i korsningen. Putte mår ok, lite blå och sönderskakad är han ju men mår ok. Pannan har sotarn varit här och tittat på så den är också ok. Vattenskadan på huset beror på att blåsten slet upp det hantverkarna lagt på ( vi håller på att byta tak) så det får dom stå för. Att förlora hunden så hastigt var ingen höjdare men vi har nu en ny liten krabat i familjen.
Så nog tycker jag att vi har haft vår beskärda del av otur nu men icke då. När jag kom till stan idag hade jag glömt nycklarna till lokalen hemma, och jag får inte tag i nån som kan komma o öppna, Putte ryckte ut, snäll som han är, då smäller ena framdäcket på bilen när han åkte hem igen....
När ska det sluta?
Men för att sluta det här inlägget mer positivt så visar jag en bild på nya familjemedlemmen...


Kommentarer

Postat av: Siv

Publicerad 2014-09-26 10:38:05

Det låter verkligen som om ni inte har haft en så bra början på hösten - vi får väl hoppas att resten av året blir bättre.
Sköt om Er och ha det så gott.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela